Aihe: Uutiset

21
Tam

SAK valitsi Eliaksen

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry on valinnut Julkaisuosakeyhtiö Eliaksen uudeksi markkinointikumppanikseen. Elias vastaa SAK:n ilmeuudistuksesta, joka toteutetaan syksyyn 2011 mennessä.

SAK:n tuttu punainen tunnus säilyy ennallaan, mutta tunnusta tukevat graafiset elementit, värimaailma ja typografia uudistetaan. Uusi ilme tulee näkymään SAK:n lomakkeistossa, painotuotteissa, ilmoituksissa ja muissa markkinointimateriaaleissa.

SAK on perinteisesti uusinut ilmeensä viiden vuoden välein pidettävän edustajakokouksen aikaan. Seuraava edustajakokous järjestetään Tampere-talossa 6.–8. kesäkuuta. Elias vastaa tapahtumanäkyvyydestä opasteineen ja kokouksen painotuotteiden suunnittelusta.

Lisätietoja

Tiedottaja Sanni Halla-aho
SAK, puh. 020 774 0113

Luova johtaja Laura Vanhapelto
Julkaisuosakeyhtiö Elias, puh. 044 2730 737

 

Kommentit (2)
07
Jou

Elias tekemään Apteekkarilehteä

Apteekkarilehden taitto siirtyy vuodenvaihteessa kokonaan Julkaisuosakeyhtiö Eliakseen. Yhteistyö sisältää myös journalistista sparrausta, lehden suunnittelua ja yleistä kehittämistä. Apteekkarin toimitus pysyy Apteekkariliitossa.

”Tämä on meille merkittävä osaulkoistus, joka mahdollistaa lehden edelleen kehittämisen vaativalle lukijakunnalle. Valinnassa painoi Julkaisuosakeyhtiö Eliaksen journalistinen ja graafinen osaaminen sekä hyvin sujunut yhteistyö”, perustelee Apteekkarilehden päätoimittaja, Apteekkariliiton viestintäjohtaja Erkki Kostiainen.

Julkaisuosakeyhtiö Elias uudisti lehden ilmeen ja rakenteen kaksi vuotta sitten ja suunnitteli samalla lehden verkkosivut (Apteekkari.fi) sekä niihin liittyvän uutiskirjeen. Viime kesästä asti Elias on taittanut lehden pääjutun ja kannen.

Vuonna 1912 perustettu Suomen apteekkarilehti (Apteekkari) ilmestyy kymmenen kertaa vuodessa. Apteekkariliiton jäsenlehteä seurataan laajasti myös lääkeyrityksissä, sairaala-apteekeissa, lääkekeskuksissa ja farmasian koulutusyksiköissä. Lisäksi lukijoita ovat lääke- ja terveydenhuollon viranomaiset ja päättäjät.

Apteekkariliitto ja Elias ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2008 asti. Elias on vastannut muun muassa liiton vuosikatsauksista.

Lisätietoa

Viestintäjohtaja Erkki Kostiainen,
Apteekkariliitto, puh. 050 566 8188

Toimitusjohtaja Olli-Pekka Tiainen,
Julkaisuosakeyhtiö Elias, puh. 040 507 4754

 

Kommentit (0)
18
Lok

Futaamo luo jalkapallokulttuuria

Julkaisuosakeyhtiö Elias on avannut kotimaisen jalkapallon fanisivuston www.futaamo.fi. Nuorille suunnattu Futaamo rakentaa suomalaista futiskulttuuria ja kasvattaa liigajalkapallolle uutta yleisöä.

Ensimmäisessä vaiheessa futaamo esittelee pelaajia ja heidän fanejaan, ja järjestää kilpailuja. Veikkausliigan piirustuskilpailun voittaja sekä kaikki työt ovat nähtävillä Futaamossa. Sivustolla voi äänestää omaa suosikkiaan.

Yhteisöllisiä ominaisuuksia kehitetään vähitellen, ja talven aikana on tarkoitus avata osio, jossa kuka tahansa voi rekisteröityä ja perustaa kotimaiselle suosikkiseuralleen oman fanikerhon.

Suomessa on lähes 100 000 rekisteröitynyttä jalkapallojunioria, ja moninkertainen määrä lajista kiinnostuneita nuoria. Futaamon tarkoitus on tehdä kotimaisesta liigasta kiinnostavaa myös heille.

Futaamon pääyhteistyökumppani on Veikkausliiga. Sivuston teknisestä toteutuksesta vastasi TietoWeb Oy.

 

Kommentit (2)
15
Lok

Kaukosanomat uudistui

Kaukomarkkinoiden asiakaslehti Kaukosanomat sekä sen verkkoversio kaukosanomat.fi uudistuivat. Julkaisu muuttui erikoisalojen teemalehdestä koko monialayrityksen asiakaslehdeksi.

Tämä näkyy ulkoasussa sekä rakenteessa. Sapluunaleikkauksista ja maastopuvun ruskeista sävyistä on siirrytty kevyempään ilmeeseen. Päivitimme julkaisun typografian sanomalehtimäisemmäksi ja veimme värimaailman lähemmäs yrityksen omaa värimaailmaa.

Etusivu varattiin vinkeille, ja pääkirjoitus siirtyi kakkossivulle. Ulkopuolisen asiantuntijan haastattelu Kaukoviisas sijoitettiin loppuosaan, jonne rakennettiin myös uutispalsta Kaukokirjoitin tuomaan rytmiä ja joustavuutta lehteen.

”Uusi ilme on entistä raikkaampi ja modernimpi. Lehti on saanut paljon hyvää palautetta talon sisältä ja asiakkailta”, kertoo Dataosaston päällikkö Kyösti Ollila Kaukomarkkinoista.

Printtilehden muoto muuttui amerikkalaismallisesta kapeasta ja korkeasta tabloidista yleisempään 280×400 -kokoon. Vielä suurempi muutos tehtiin lehden verkkosivuille.

Uutiskirjeiden teemoihin ja numeroihin perustunut jaottelu poistui verkosta, ja jutut ryhmiteltiin ilmestymisjärjestyksessä osastoihin ”energia”, ”turvallisuus”, ”tehokkuus” ja ”kaukoviisas”.

Lue myös:

Kauppalehti kiinnostui
Journalismi puree
Kaukomarkkinoille lehti ja uutiskirje

 

Kommentit (0)
16
Syy

FiHTA sai juhlalehden

Suomalaista terveysteknologian vientiteollisuutta edustava Terveysteknologian Liitto ry – FiHTA juhlii lokakuussa 30-vuotispäiväänsä.

Juhlavuoden kunniaksi liitto julkaisi Terveys & Teknlogia -lehden, jonka ulkoasun Julkaisuosakeyhtiö Elias suunnitteli. Elias myös taittoi ja kuvitti lehden. Julkaisun piirrokset ovat Eliaksen graafisen suunnittelijan Topi Kaireniuksen käsialaa. Sisällöstä vastasi Martti Ahlsten Viestintätoimisto Verbistä.

Lehteä jaetaan Kuntamarkkinoilla 15.–16.9. sekä Kuntalehden liitteenä 7.10.

Julkaisuosakeyhtiö Elias on tehnyt FiHTA ry:lle myös 30-vuotisjuhlien kutsut ja muuta markkinointimateriaalia.

FiHTA:n tavoitteena on saada Suomeen lisää terveysteknologian yrityksiä, innovatiivisia tuotteita sekä uusia työpaikkoja. Moni menestystarina on alkanut yliopiostosairaalan ja yrityksen yhteistyöstä. T2-lehti kertoo, että tämä ainutlaatuinen kilpailuetu on vaarassa, sillä kilpailulainsäädäntö ja organisaatioiden liikelaitostuminen vähentävät sairaaloiden intoa tuotekehitystyöhön.

Lisätietoja

Terhi Kajaste, FiHTA, 050 576 5536
Olli-Pekka Tiainen, Elias, 040 507 4754

 

Kommentit (2)
08
Syy

Anssi Kokkonen Eliakseen

Graafinen suunnittelija Anssi Kokkonen, 26, aloitti työnsä Eliaksessa syyskuun alussa. Anssi valmistui taiteen kandidaatiksi Aalto yliopiston taideteollisesta korkeakoulusta viime keväänä. Hän on hankkinut kansainvälistä kokemusta Thaimaassa, jossa hän opiskeli vuoden Bangkokissa KMUTT:ssa (King Mongkut’s University of Technology Thonbur).

Anssin tuorein työnäyte on viime perjantaina ilmestynyt Talouselämän erikoisnumero, jonka ulkoasusta hän ja Mirka Suikkanen vastasivat. Lehti on Aalto-yliopiston ja Talouselämän yhteistyöhanke, joka toteutettiin puhtaasti opiskelijavoimin.

Anssi on työskennellyt myös omalla toiminimellään. Hänen portfolioonsa voi tutustua osoitteessa www.anssikokkonen.com.

 

Kommentit (0)
03
Syy

Yhteistyö Apteekkarin kanssa syveni

Julkaisuosakeyhtiö Elias on kesäkuun alusta vastannut Suomen apteekkarilehden pääjuttujen ja kansien ulkoasusta. Yhteistyö Apteekkarilehden kanssa alkoi kaksi vuotta sitten lehden konsepti- ja ulkoasu-uudistuksesta.

Tänään ilmestyvän Apteekkarin (nro 9/2010) kannessa hymyilee maailmanmainetta Hanoi Rocksissa maistellut Jan Stenfors alias Nasty Suicide. Kannen kuvasi Susa Junnola.

Elias on tehnyt Apteekkariliitolle myös vuosikatsauksia, ilmoituksia ja apteekkari.fi-sivuston.

Lue myös:

Apteekkari uudistui
Pala kakkua
Kiitos kiitoksista
Napinaa lääkeneuvoista
Uutiskirje kiinnosti
Puoliksi tehty

 

Kommentit (0)
08
Huh

Sailab avasi uudet sivut

Sailabin 80 jäsenyritystä edustavat tuhansia tuotteita viskoosihanskoista leikkausrobotteihin. Uuden tunnuksen molekyylirakenne kuvaa alan yhteistoimintaa, verkostoitumista ja tutkimusintensiteettiä.

Sairaala- ja laboratorioalan tavarantoimittajien yhdistys Sailab on saanut uuden ilmeen ja uudet verkkosivut. Uudistus tekee yhdistystä tunnetuksi myös potilaille ja tuo esiin kuinka innovatiivinen toimiala on edistänyt terveydenhuollon kehittymistä.

Uusien verkkosivujen keskeistä sisältöä ovat toimialakuvaukset. Tarvikkeista, laitteista, diagnostiikasta, implanteista ja apuvälineistä  on kerrottu potilasesimerkkien kautta havainnollisesti: kuinka tahdistimet pidentävät ikää, miten päiväkirurgia on vähentänyt vuodepaikkoja ja millä tavoin väestön ikääntyminen ja palveluseteli muuttavat apuvälineiden kysyntää.

Sivuilta selviää myös se, että diabeetikot tekevät vuosittain sata miljoonaa glukoositestiä, ja että taistelu sairaalabakteereita ja viruksia vastaan on nostanut kertakäyttöiset tutkimuskäsineet terveydenhuollon käytetyimmäksi tarvikkeeksi.

Sivuilta löytyy myös alan lainsäädäntö, Sailabin ja kattojärjestö Eucomedin eettiset ohjeet sekä muita suosituksia ja oppaita, tapahtumakalenteri, Duodecimin uutispalvelu sekä pitkä lista hyödyllisiä linkkejä. Julkisten hankintojen kulmakivi, tarviketietokanta Sailab Fennica on saanut oman esittelysivunsa.

Lisää sisältöä ja toimintoja on jo suunnitteilla. Lisäksi sivusto tulee saamaan tuekseen intranetin. Julkaisuosakeyhtiö Elias tuottaa Sailabille tänä vuonna myös muita viestintäpalveluja ja ilmeuudistukseen liittyvää materiaalia.

Verkkouudistuksen teknisestä toteutuksesta on vastannut Koodiviidakko.

Lisätietoja

Antti Vatanen, Sailab, 050 517 6150
Olli-Pekka Tiainen, Elias, 040 507 4754

 

Kommentit (1)
08
Maa

Puhtaat vaatteet, onnelliset ompelijat?

Mistä suomalaisten vaatteet ja urheilutuotteet ovat peräisin ja millaisissa oloissa ne on valmistettu? Saavatko paitojemme ompelijat elämiseen riittävää palkkaa ja kuka valvoo heidän työturvallisuuttaan? Miten suomalainen vaatekauppias takaa sen, etteivät hänen myymänsä farkut vaaranna tekijänsä terveyttä?

Tänään lanseerattava Puhtaat Vaatteet on osa kansainvälistä Clean Clothes Campaign -kampanjaverkostoa. CCC on toiminut Euroopassa vuodesta 1989.

Puhtaat vaatteet pyrkii parantamaan vaatetus- ja urheiluvaateteollisuudessa työskentelevien työntekijöiden oloja. Kansainvälinen CCC kouluttaa ja mobilisoi kuluttajia, lobbaa yrityksiä ja hallituksia sekä tarjoaa suoraa solidaarisuustukea työntekijöille näiden kamppailussa oikeuksiensa ja parempien työolojen puolesta. Kampanjan jäseniä ovat ammattiliitot ja monipuolisesti eri asioita kuten naisten oikeuksia ja köyhyyden vähentämistä ajavat kansalaisjärjestöt.

Julkaisuosakeyhtiö Elias on mukana kampanjan markkinoinnissa ja suunnittelee sekä tuottaa siihen liittyvät printti- ja verkkomateriaalit. Kampanjasivusto www.puhtaatvaatteet.fi toteutettiin Optinetin Yhdistysavaimella. Kampanjalla on myös oma Facebook-sivustonsa.

Kampanjaverkoston lehdistötilaisuus ja seminaari pidetään tänään – kansainvälisenä naistenpäivänä – Eurooppasalissa Helsingissä.

Suomen liittyessä mukaan kampanjaan CCC toimii 15:ssä Euroopan maassa. Suomessa Puhtaat vaatteet -kampanjan jäseniä ovat sen alkamishetkellä:

Changemaker
Palvelualojen ammattiliitto PAM
Reilun kaupan puolesta Repu
Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK
TEAM Teollisuusalojen ammattiliitto
Toimihenkilöunioni

Demand a Living Wage! from Clean Clothes Campaign on Vimeo.

 

Kommentit (0)
07
Jou

Elias ja Sailab yhteistyöhön

Sairaala- ja laboratorioalan tavarantoimittajien yhdistys Sailab ja Julkaisuosakeyhtiö Elias ovat aloittaneet yhteistyön. Elias on suunnitellut Sailabille uuden tunnuksen, jota käytetään ensimmäisen kerran pian ilmestyvässä Lääketieteen toimittajien kalenterissa.

Elias on myös aloittanut uusien verkkosivujen suunnittelun. Yhteistyön tarkoituksena on kehittää Sailabin viestintää, kohentaa edunvalvojan näkyvyyttä terveydenhuollon sisällä ja lisätä toimialan yleistä tunnettavuutta.

Yhdistykseen kuuluu 80 jäsenyritystä. Niiden yhteenlaskettu terveydenhuoltoalan tuotteiden liikevaihto on yli 600 miljoonaa euroa, mikä vastaa 90:tä prosenttia alan kokonaisliikevaihdosta.

Sailab on luonut yliopistollisten keskussairaaloiden kanssa kansallisen nimikkeistön, jota käytetään laboratorio- ja terveydenhuoltoalan julkisissa hankinnoissa. Nimikkeistö määrittelee alan tuotteiden luokitukset, ja helpottaa terveydenhuollon ammattilaisten sekä tavarantoimittajien toimintaa. Sitä voi verrrata merkitykseltään lääkemaailmassa käytettävään Pharmaca Fennicaan, ja tarkoitus on myös tehdä siitä vastaavanlainen käsite.

Lisätietoja:
Antti Vatanen, Sailab, 050 517 6150
Olli-Pekka Tiainen, Elias, 040 507 4754

 

Kommentit (0)