Aihe: Uutiset

26
Lok

Tanskalaisoppeja Eliakseen

Multimediasuunnittelija Esa Hiltunen, 23, on Eliaksen uusi web-graafikko. Esa on valmistunut tanskalaisesta Hansenberg Nordic Multimedia Academysta keväällä 2007. Hän on työskennellyt kansainvälisessä Weeza -suunnittelijakollektiivissa ja kaksi viime vuotta Suomessa omalla toiminimellään.

Esan päätyö on verkkosivujen suunnittelu ja toteutus, mutta hänellä on kokemusta myös graafisen suunnittelun muilta osa-alueilta. Hän hallitsee verkon ja printin tekniikat, kuvankäsittelyn, digitaalisen kuvaamisen ja editoinnin sekä äänisuunnittelun ja tuotannon.

Esan työnäytteisiin voi tutustua hänen omilla verkkosivuillaan.

 

Kommentit (0)
22
Lok

Web-graafikko

Ohjelmisto

Rekrytointiprosessimme on monien mutkien jälkeen vihdoin saatu päätökseen. Eliaksen uusi web-graafikko aloittaa työnsä maanantaina.

Olemme Emmin kanssa siistineet paikkoja, ja neljä pakettia odottaa avaajaansa tyhjällä pöydällä. Ilmassa on jännityksen tuntua =).

Kiitos kaikille hakijoille – teitä on ollut mukava tavata! Olen oppinut paljon keskustelujemme aikana.

 

Kommentit (0)
19
Elo

Emmi Lemström Eliakseen

Graafinen suunnittelija Emmi Lemström, 24, aloitti työnsä Eliaksessa tällä viikolla. Emmi on valmistunut viime keväänä medianomiksi (AMK) Kymenlaakson ammattikorkeakoulun viestinnän koulutusohjelmasta suuntautumisvaihtoehtonaan graafinen suunnittelu.

Emmi on hankkinut opiskelun ohella runsaasti työkokemusta graafisen suunnittelun eri osa-alueilta. Hän on lahjakas kuvittaja ja hallitsee myös verkkosuunnittelun ja ohjelmoinnin.

Emmin töihin voi tutustua hänen omilla nettisivuillaan.

 

Kommentit (0)
27
Tou

Kaukomarkkinoille lehti ja uutiskirje

kauko_kansi

Kaukomarkkinat alkaa julkaista uutta ammattielektroniikan erikoislehteä, Kaukosanomia. Julkaisuosakeyhtiö Eliaksen suunnitteleman tabloid-konseptin teema vaihtuu toimialojen ja tuoteryhmien mukaan.

Ensimmäinen Eliaksen toimittama Kaukosanomat kertoo kuinka langaton työskentely tehostaa terveydenhuoltoa. Lehti ilmestyy tällä viikolla, ja sitä jaetaan myös terveydenhuollon atk-päivillä.

Samasta aiheesta ilmestyy myös sähköinen uutiskirje, joita tullaan Kaukosanomien tapaan teemoittelemaan toimialoittain. Uutiskirjeen toimittaa Elias, ja sen teknisestä toteutuksesta vastaa Koodiviidakko.

Aspo-konserniin kuuluva Kaukomarkkinat keskittyy teollisuuskoneiden ja elektroniikan kauppaan. Ammattielektroniikkaan kuuluu muun muassa tuotantovideo- ja valvontatekniikkaa, langattomia ja kiinteitä viestintäratkaisuja sekä kuulonsuojausta.

Panasonic on ykkönen ilmastointi- ja ilmapumppujen markkinoilla. Kaukomarkkinat edustaa myös Panasonicin plasmanäyttöjä ja iskunkestäviä Toughbook-tietokoneita, joita ensimmäinen Kaukosanomat käsittelee.

Kaukomarkkinoilla on pitkät perinteet Aasian-kaupassa. Ensimmäinen toimisto perustettiin Pekingiin 1952 ja vuonna 1956 alkoi japanilaisten tuotteiden maahantuonti.

Lisätietoja:
  • Kyösti Ollila, Kaukomarkkinat, puh. 0400 448 947
    Olli-Pekka Tiainen, Elias, puh. 040 507 4754

 

Kommentit (0)
06
Maa

Tervasta kasvoi Preve

Lääkeyhtiö Pfizer otti uuden askeleen ja perusti palveluliiketoimintaan keskittyvän tytäryhtiön. Preve Oy myy pitkäaikaissairauksien omahoitoa tukevaa terveysvalmennusta sairaanhoitopiireille sekä muille alan organisaatioille ja yrityksille. Siinä koulutettu terveysvalmentaja ohjaa potilaitaan puhelimitse lääke‐, hoito‐ ja käyttäytymistieteitä yhdistävän ohjelman mukaan.

Julkaisuosakeyhtiö Elias suunnitteli Preven yritysilmeen ja työstää parhaillaan verkkosivuston ulkoasua. Palvelu julkaistaan CH5 Finlandin Navigo‐sisällönhallintajärjestelmällä. Elias oli mukana projektin viestinnässä jo syksyllä 2007, kun terveysvalmennus alkoi Päijät‐Hämeessä. Silloin hanketta esiteltiin Nykypäivä‐lehdessä ilmestyneessä terveyspoliittisessa advertoriaalissa.

”Preven palvelut perustuvat verkostoitumiseen ja vahvaan yhteistyöhön osaavien yhteistyökumppaneiden kanssa”, sanoo Preven johtaja Mikko Vasama.

Tutkitusti vaikuttavaan terveysvalmennukseen on osallistunut jo yli 700 000 ihmistä ympäri maailmaa. Päijät‐Hämeen TERVA‐pilotissa on ollut mukana yli 1000 valmennettavaa, ja tutkittua tietoa heidän terveytensä kohentumisesta saadaan vuoden 2009 aikana.

Kauppalehti uutisoi tänään Pfizerin uuden aluevaltauksen näyttävästi.

Preven väliaikaiselle verkkosivustolle pääset tästä linkistä www.preve.fi

Lisätietoja:
Mikko Vasama, Preve, puh. 050 395 0641
Olli-Pekka Tiainen, Elias, puh. 040 507 4754

 

Kommentit (0)
04
Maa

KWH Pipe lehtikumppaniksi

 

Oy KWH Pipe Ab on aloittanut yhteistyön Julkaisuosakeyhtiö Eliaksen kanssa. Ensimmäinen Eliaksen toimittama Putkessa-lehti ilmestyi maaliskuun alussa.

Putkessa ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja sen lukijoita ovat talo- ja yhdyskuntatekniikan ammattilaiset kuten urakoitsijat, rakentajat ja suunnittelijat. Tänä vuonna 80 vuotta täyttävä KWH Pipe on julkaissut lehteä kymmenen vuotta.

– Asiakkaamme ja sidosryhmämme lukevat lehden tarkasti, ja joihinkin esimerkkeihin palataan vuosienkin päästä. Lehden roolia viestimenä korostetaan jatkossa entisestään. Yrityksemme pitkä historia tuo mukanaan paljon perinteitä, mutta samalla pitäisi pyrkiä myös uudistumaan. Uuden kumppanin kanssa uskomme löytävämme uusia ja raikkaita ideoita lehtemme kehittämiseen, sanoo päätoimittaja, KWH Pipe Suomen johtaja Juha Kainulainen.

Elias toimittaa myös kahdesti vuodessa ilmestyvän englanninkielisen Pipe World -lehden.

KWH Pipe on maailman johtavia muovisten putkijärjestelmien valmistajia ja kehittäjiä. Euroopassa, Kaakkois-Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa toimiva yhtiö valmistaa, markkinoi ja kehittää korkealuokkaisia muoviputkijärjestelmiä ja
tarjoaa palveluja talotekniikkaan, yhdyskuntatekniikkaan ja teollisuuden tarpeisiin.

Lisätietoja:
  • Juha Kainulainen, KWH Pipe, puh. (06) 326 5574
    Outi Järvelä, Elias, puh. 040 577 1844

 

Kommentit (0)
22
Tam

Apteekkari uudistui

Apteekkarilehti sai uuden ilmeen, uudet verkkosivut ja sähköisen uutiskirjeen. Uudistuksessa mietittiin verkon ja lehden työnjakoa, ja hyödynnettiin molempien vahvuuksia.

Apteekkari.fi ja kerran viikossa ilmestyvä uutiskirje varmistavat, että lukija saa online-uutisensa nopesti. Painetulla julkaisulla on aikakauslehden vapaus syventyä ilmöihin ja niiden taustoihin visuaalisesti ja monipuolisesti.

Lehdessä on nyt kolme toisistaan erottuvaa osaa: uutiset, lääkkeet & tutkimus ja työ & tekijät. Ensimmäisen numeron pääjuttu kertoo siitä kuinka lääkevaihdon laajeneminen ja viitehintalaki leiikkaavat apteekkien taloutta tänä ja ensi vuonna.

Vuonna 1912 perustettu Suomen apteekkarilehti on Apteekkariliiton jäsenlehti. Sitä seurataan myös lääkeyrityksissä, sairaala-apteekeissa, lääkekeskuksissa ja farmasian koulutusyksiköissä. Lukijoita ovat myös lääke- ja terveydenhuollon viranomaiset. Lehti ilmestyy kymmenen kertaa vuodessa, ja Apteekkari.fi julkaisee uutisia lähes päivittäin.

Elias vastasi lehti- ja verkkouudistuksen suunnittelusta sekä graafisesta toteutuksesta. Verkkouudistuksen teknisen toteutuksen teki Koodiviidakko Oy .

Lisätietoja:
  • Erkki Kostiainen, Apteekkariliitto, 050 566 8188
    Olli-Pekka Tiainen, Elias, 040 507 4754

 

Kommentit (0)
18
Mar

Apteekkari uudistuu

Apteekkialan ykkösmedia Apteekkari uudistuu vuoden alussa. Lehti syventyy ilmiöihin, ihmisiin ja uutisten taustoihin, ja Apteekkari.fi seuraa päivittäistä uutisvirtaa entistä tarkemmin. Verkkopalvelu saa tuekseen uutiskirjeen, joka tuo online-uutiset ja kommentit lukijoiden sähköposteihin.

Apteekkarissa korostetaan aikakauslehden vahvuuksia: selkeyttä, visuaalisuutta ja tyylikkyyttä. Tätä täydentää Apteekkari.fi:n nopeus.

”Perustehtävämme ei muutu. Seuraamme lääke- ja apteekkialaa kotimaassa ja ulkomailla ja tarjoamme apteekkareille ja apteekkien henkilökunnalle monipuolista tietoa ammatillisen kehittymisen tueksi”, sanoo päätoimittaja ja Apteekkariliiton viestintäjohtaja Erkki Kostiainen.

Lehti- ja verkkouudistuksesta sekä uutiskirjeen suunnittelusta vastaa Julkaisuosakeyhtiö Elias. Yhteistyö alkoi keväällä Aptekkariliiton vuosikatsauksesta.

Vuonna 1912 perustettu Suomen apteekkarilehti on Apteekkariliiton jäsenlehti. Apteekkareiden ja apteekkien henkilökunnan lisäksi lukijoita ovat lääke- ja terveydenhuollon viranomaiset. Sitä seurataan aktiivisesti myös lääkeyrityksissä, sairaala-apteekeissa, lääkekeskuksissa ja farmasian koulutusyksiköissä. Lehti ilmestyy kymmenen kertaa vuodessa.

 

Kommentit (0)
25
Elo

Saarioisten lehti Eliakseen

Julkaisuosakeyhtiö Elias ryhtyy toimittamaan Saarioisten asiakaslehteä. Ensimmäinen Eliaksen tekemä lehti ilmestyy vuodenvaihteessa. Saarioisten lehti on suunnattu vähittäiskaupan ammattilaisille, ja se ilmestyy kolme kertaa vuodessa. Syksyn aikana lehden konsepti uudistetaan.

– Haluamme tarjota lukijalle entistä enemmän ammatillista hyötyä. Tavoitteenamme on helppolukuinen lehti, josta lukija löytää tärkeää tietoa markkinoista ja ajankohtaisia keinoja tuoteryhmien myynnin kehittämiseen, sanoo lehden päätoimittaja, markkinointijohtaja Jouni Mattila Saarioisilta.

Saarioinen on kotimainen, yksityisessä omistuksessa oleva elintarvikekonserni, joka kuuluu Suomen johtaviin ruokataloihin. Saarioisten liikevaihto on 327 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 2 300. Konserniin kuuluu emoyhtiö Saarioinen Oy:n lisäksi Ruoka-Saarioinen, Liha-Saarioinen, Saarioisten Lihanjalostus, Saarioisten Säilyke ja Saarioisten Keskuslähettämö Suomessa sekä ruokatehdas Meleco Virossa ja myyntiyhtiö Finnsaar Ruotsissa.

Lisätietoja:
  • Jouni Mattila, Saarioinen, (03) 244 7111
    Olli-Pekka Tiainen, Elias, 040 507 4754
    Outi Järvelä, Elias, 040 577 1844

 

Kommentit (0)
03
Kes

Prostatahyperplasia sai lehden

Julkaisuosakeyhtiö Elias teki ensimmäisen eturauhasen hyvänlaatuiseen liikakasvuun keskittyvän ammattilehden. Lääkeyhtiö GlaxoSmithKlinen julkaisema Pros’data on suunnattu perusterveydenhuollon lääkäreille sekä urologeille.

Kun väestö ikääntyy, eturauhasen hyvänlaatuisesta liikakasvusta aiheutuvat vaivat yleistyvät. Kirurgisen erikoissairaanhoidon tarvetta pystytään kuitenkin vähentämään, kun liikakasvua aletaan hoitaa ajoissa.

Lehdessä käsitellään perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon yhteistyötä, ja annetaan ohjeita potilaan kohtaamiseen sekä erotusdiagnostiikkaan. Dosentti Antti Rannikko esittelee eturauhassyövän seurantaan kehittämänsä PSA-kortin.

Pros’datan on taittanut ja toimittanut Elias.

Lisätietoja:
  • Kari Matikainen, GSK, 010 3030 586
    Olli-Pekka Tiainen, Elias, 040 507 4754

 

Kommentit (0)